torsdag 29 december 2016

17. Nyårsafton


17. Nyårsafton 
I dagens episod snackar vi om Nyårsafton. 
Vad handlar det egentligen om och hur kan man fira det? Vad är ett bra nyårslöfte, och hur kan man organisera dem? 

Länkar till vår podd har ni här:
Du har har iTunes kan lyssna här: iTunes 
Du som har en iPhone: Podcastappen
Du har en Android eller liknande: Stitcher
Du som har en PC/ Vill lyssna via Webbläsare: Soundcloud


Vi pratade även om LCHF-Sushi
Jag och Minette gjorde LCHF-Sushi med blomkålsris.
Receptet är superenkelt: 1st blomkålshuvud, 200g phiadelphiaost och lite kryddor.
Riv blomkålen med rivjärn och koka som hastigast. Tillsätt sedan philadelphiaost och låt det sedan svalna innan ni sätter igång med sushin. Försök att pressa ur så mycket vatten som möjligt!

Här har ni länken till Blinkist
Appen vi pratade om i dagens pod-episod.
https://app.blinkist.com/en/daily?utm_source=email



Här är ni ett förslag på upplägg med nyårslöften:

2017: Mål
Färdigheter 
  • Lära mig spanska - och åka till Madrid
  • Lära mig surfa
  • Lära mig knyta en rosett, och andra knutar 
  • Lära mig knyta tre olika typer av slipsknutar 
  • Lära mig grunderna i fäktning 
Utmaningar
  • Övervinna min scenskräck 
  • Bli snabbare med att läsa rubrikskub 
  • Läsa en bok i veckan 
  • Skriva en masteruppsats
  • Ha 3st 5-dagars fasta. 
Mål
  • Spendera mer än en hel rak vecka i sommarstugan
  • Skriva en låt och spela in den 
  • Ta Masterexamen i Psykologi 
  • Bli antagen till Forskarutbildningen 
  • Ha det bästa året i mitt liv hittills 
  • Avklara Betyg 1 kursen hos Munskänkarna 
  • Avklara Druvkursen hos Munskänkarna 
Highlights 
  • Alex & Sigge: LIVE 
  • An Evening With Jason Mraz 
  • Mexico med Mamma 
  • Fylla 24år 
  • Fira 6 månader med Minette
  • Fira 1 år med Minette 
  • Fira Minette 23år 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar