måndag 30 maj 2016

Veckans Tema: Stress



Veckans tema: Stress 
   Den här veckan skriver jag salstenta i en fördjupningskurs i statistik, flyttar hem till Halmstad, börjar jobba på krogen igen, ska fira min lillebror som fyller 20år, personalfest och jag ska även till Tyskland. Efter att ha tänkt lite kom jag fram till att ett passande tema för den här veckan är stress! 

   Stress är en fantastiskt sak. Om använt på rätt sätt. Idag tänkte jag dela med mig av ett TED-talk från en av mina favoritförfattare: Kelly McGonigal. Hon har bl.a. skrivit The Willipower instinct som är en av de bästa böckerna jag har läst.

   Det TED-talk hon håller handlar om stress. Mer specifikt så handlar den om hur vår inställning till stress påverkar stressens påverkan av oss. Stress är tydligen bara skadligt om vi tror att den är det...


Avslutningsvis
   Den här veckan kommer fokus läggas på vår egna inställning till stress. Samt vad stress faktiskt är. Då ämnet är enormt kommer jag endast att försöka ge en översiktlig bild av olika områden inom stress. Hittar ni något ni tycker är extra intressant kan ni fördjupa er vidare. Alternativt maila mig på fkillander@icloud.com. Så kan jag dela med mig av artiklar som berör ämnet.  

   Dela gärna med dig av vad du tycker till mig via Instagram, Facebook, LinkedIn eller Twitter. Jag heter Filip Killander på samtliga. Kom ihåg att det är lika mycket din blogg som min. Så säg precis vad du tycker!

Ha en fortsatt trevlig vecka!