torsdag 9 juni 2016

Recept på Äggpizza (under 10min)

Recept på Äggpizza
   Om du, precis som jag, velat göra pizza utan dålig samvete så har du säkert googlat runt och hittat en massa bra lchf-vänliga recept på pizza. Blomkålsbotten, ostbaserad botten osv. Men vad har de gemensamt? De tar en jävla tid att göra. Idag tänkte jag dela med mig av ett recept som jag vågar påstå är det snabbaste, enklaste och billigaste. Gott är det också! 

   Ingredienser: 20g smör, 2st ägg, 4cl grädde, 40g riven ost, valfri sås och "pålägg". 
   
How to:
  1. Stek upp smöret i en panna
  2. Vispa grädde och de två äggen ordentligt. Häll sedan i pannan
  3. Stek på medelvärme tills din äggpizza är nästan genomstekt
  4. Strö på rikligt med riven ost, låt smälta
  5. Fördela såsen och ditt pålägg över pizzan
  6. När pizzan är gyllenbrun undertill kan du låten den glida över på en tallrik
  7. Ät och njut, du har gjort en pizza på 10min! 
Tips: Var noga med att kolla under pizzan, på sidorna räcker, så att du inte råkar bränna den. Det här receptet är grymt när man har lite rester över sedan gårdagen eller liknande. Stek upp en äggpizza och använd resterna som "topping". Voíla, så har du en ny mäträtt!