torsdag 16 mars 2017

28. Kost: Tips & Råd



28. Kost: Tips & Råd 
Idag går vi in på hur man kan börja förbättra sin kost. Konkret och simpelt. Vi pratar om vanliga hinder och utmaningar, samt hälsoeffekter och andra fördelar. Vi snackar omega 3/6, salter, magnesium, standardmåltider. Vi sätter även ihop en "tallriksmodell 2.0". Det och mycket mer i veckans episod!


Länkar till vår podd har ni här:
Du har har iTunes kan lyssna här: iTunes 
Du som har en iPhone: Podcastappen
Du har en Android eller liknande: Stitcher
Du som har en PC/ Vill lyssna via Webbläsare: Soundcloud

ÄGGPIZZA!
Som standardmåltid brukar jag alltid ha min äggpizza och grönsaker som grund. 
2st ägg, stekta i ca 30g smör. 50g avokado, 100g broccoli, 1msk olivolja, 80g blomkål, 70g spenat. 
Sedan lägger jag till typ köttfärs, makrill, kyckling eller liknande med tillhörande sås. Man kan experimentera fram och tillbaka vad man gillar bäst. Jag har ju rätt mycket på min med tanke på att jag bara äter en gång per dygn. För de av er som kör 16:8 så kan man ju minska efter behov! 
Har ni frågor är det bara att höra av er så svarar jag gärna! 


En uppdatering av de tillskott jag för tillfället tar och rekommenderar kommer i bild här. Är ni nyfikna eller har frågor så hör av er till mig så ska ni får mer info/länkar/liknande.
Omega 3:
http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Fettsyror/Marina-fettsyror/Active-Care-Omega-3.htm



Här har ni de tillskott jag pratade om i podden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar