torsdag 27 oktober 2016

8. Paris


8. Paris 
Idag snackar vi om staden Paris. Vi snackar lite resetips, bra uteställen och lyssnar på ljud som jag spelat in runt om i staden. Credd för avslutslåten går till jazz-trion som spelade på Le Tennesse i onsdags. 

Länkar till vår Podcast!
Du har har iTunes kan lyssna här: iTunes 
Du som har en iPhone: Podcastappen
Du har en Android eller liknande: Stitcher
Du som har en PC/ Vill lyssna via Webbläsare: Soundcloud

Ställen ni bör testa om ni är i Paris

  • Lizard Lounge. Grymma burgare, bra drinkar och skön musik. Supertrevlig personal och mysig lokal. Perfekt både om man är ensam eller om man är fler. Tor, fre & lördag kör de mer partaj och öppnar upp källarvåningen. Ska tydligen vara bra! Priserna är schyssta också. Det är en svenska tjej Emma, som äger och driver stället! 
  • Roger La Grenouille. Startades år 1930. Bästa restaurangen jag ätit på, någonsin tror jag. Jag åt sniglar till förrätt, grodlår till huvudrätt och något coolt till efterrätt som jag inte riktigt vet vad det var. Personalen var outstandig, vinet grymt och priserna höga. Lokalen var supermysig. Ett måste om man är i Paris skulle jag säga. Vinet de hade där var outstanding, de hade något ballt avtal med en/några vinleverantörer så de hade ett antal viner där som inte går att få tag i någon annan stans. Vilket är ballt. Och gott! 
  • La Tennesse. Krog/pub. Lite rörigt, mysig undergroundkänsla och de kör livemusik på kvällarna. Hur ofta vet jag dock inte. Jag var där och lyssnade på ett 3h långt jazz-set. Helt sjukt jäkla bra. Baransvarige där visade sig vara svensk! Världen är liten. 
  • Margherita Saint Germain. Ska ni dricka cocktails, kom hit och testa Margherita Spritz. Kan nog vara det coolaste stället jag besökt. Vet inte hur jag ska kunna beskriva det rättvist. ÅK HIT. Personalen var lite uppblåst, men mjuknade med tiden. Priserna var rätt saftiga.
  • La Ville des Abbes. Åt frukost här. Prisvärt och supertrevlig personal. Ett väldigt mysigt sätt att starta dagen på. Ligger på vägen mot Sacré-Coeur. Läget av lokalen är vad som gör det. Området är MAGISKT. 
  • Chez Ribe - Terasse Chauffe. Trerätters för 19€, ligger vid Eiffeltornet. Snabb service, trevlig personal. Lite trång uteservering men det gjorde ingenting. Testa sniglar här! 
  • La Deauville. Är ni på avenue des Champs-élysées och ska ta en paus i shoppningen? Då är det här ni vill glida inom. Här testade jag anka, det var gott. Vinet var toppen och kaffet var ok. Lite dyrare möjligtvis, men av ställena på avenyn så skulle jag rekommendera La Deauville!

Både bilderna och träningsschemat laddar jag upp som separata inlägg senare tänker jag! 
Hoppas ni mår väl! 

Tack för mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar