söndag 6 november 2016

Kostvecka #1

Kostvecka #1 
Nu har det gått en hel vecka sedan jag började kostutmaningen.
Strikt ketogenisk diet, 23h fasta per dygn, och 47h fasta i början av veckan.
Kommande vecka blir likadan, men det en 24h längre fasta än vecka #1. Eftersom att jag åt frukost idag (söndag) istället för lunch så kommer fastan förlängas lite längre än 24h. 28h för att vara exakt.
Vilket gör att veckan börjar med en 76h lång fasta, vilket för mig är ett personligt rekord. 60h är det längsta jag fastat tidigare. Så detta ska verkligen bli en spännande vecka!
Nedan kommer jag infoga en tabell över min kost den här veckan, samt en tabell över mina mått. Jag kommer uppdatera måtten imorgon då jag inte hunnit mäta mig idag då jag i skrivande stund sitter på SJ-tåget från Karlstad mot Stockholm.

Hoppas det är synligt för er. Om inte så hoja så lägger jag upp veckorna separat istället.

Matdagboken 
1 nov
Jag åt idag också, efter att ha fastat i ca 47h. Det var gott, och min hemmagjorda bea var helt sjukt god. Vilken förvåning och framgång! Det kommer bli mycket bea i framtiden! jag saknade verken grädde eller ost i dagens mål mat faktiskt. 
Jag funderar lite på att använda mig av det upplägg jag hade innan sommaren. Med två tallrikar. Det är inte alls en dum idé. Kanske testar imorgon! Det är ett så bra sätt att få en att äta långsammare! 
Dagens mat: 70g spenat, 80g blomkål, 100g broccoli, 50g avokado, 50g bearnaise, 1st burk makrill i tomatsås, 2st ägg stekta ihop med 15g smör, två brödskivor (lchf) med 17g smör på vardera, 2st kokt ägg, lite färsk persilja, 4st små knäckebröd (lchf) olivolja och havssalt. 

2 nov
Idag åt jag med två tallrikar som jag gjorde innan sommaren. MYCKET bättre. enklare att äta långsammare och det ger illusionen av att man äter mer. Jag kollade TED talk samtidigt vilket alltid är trevligt. Jag har ju slutat kolla serier på vardagar då det så enkelt slukar min tid. 
Dagens mat: 70g spenat, 80g blomkål, 100g broccoli, 50g avokado, 50g bearnaise, 50g kyckling gjord i ugn, 2st ägg stekta ihop med 25g smör, två brödskivor (lchf) med 20g smör på vardera, 1st kokt ägg, lite färsk persilja, 4st små knäckebröd (lchf) olivolja och havssalt. 

3 nov
Idag åt jag två tallrikar igen. det konceptet är här för att stanna. Lätt. 
Dagens mat: 70g spenat, 80g blomkål, 100g broccoli, 50g avokado, 65g bearnaise, 100g kyckling gjord i ugn, 2st ägg stekta ihop med 25g smör, en brödskiva (lchf) med 20g smör på, 1st kokt ägg, lite färsk persilja, 4st små knäckebröd (lchf) olivolja och havssalt. Samt lade jag 20g smör rätt på de stekta äggen innan jag lade grönsakerna och kycklingen på! Så gott! 

4 nov
Idag åt jag vid 08.50 på morgonen eftersom jag misstänkte att det skulle bli svårt att hitta ett ställe att äta på i Karlstad + jag kan spara pengar på det viset. 
Dagens mat: 100g blomkål, 150g broccoli, 50g bearnaise, 1st burk makrill, 2st ägg stekta ihop med 25g smör, två brödskivor (lchf) med 15g smör på, 1st kokt ägg, lite färsk persilja, 4st små knäckebröd (lchf) olivolja och havssalt. Samt lade jag 20g smör rätt på de stekta äggen innan jag lade grönsakerna och makrillen på! Så gott! Men jag mådde illa som fan i slutet av portionen, jag var stressad eftersom tåget skulle gå vid 09.36, så åt snabbt. Min kropp är ju inte van vid att äta vid den här tiden heller så den stackarn blev nog förvirrad. 

5 nov
Idag var det frukostbuffe mellan 09.00-10.00. Åt korv, bacon, skinka och kalkon. Ägg, senapssill, dill sill, gurka, paprika, tomat, sallad, groddar, vatten och varmt vatten. Väldigt gott! Två portioner blev det, och jag vart riktigt mätt. Inte propp mätt / må illa. utan bara precis innan det, fylld och nöjd - verkligen. Det blir emellertid svårt att gissa portionsstorlek via lifesum så jag tänker att jag helt enkelt hoppar det men skriver här var jag ätit itstället. 

6 nov
Idag var det frukostbuffe vid 08.00- 09.00. Åt korv, bacon, skinka och kalkon. Ägg, senapssill, dill sill, gurka, paprika, tomat, sallad, groddar, vatten och varmt vatten. Väldigt gott! Två portioner blev det -idag igen. Och jag var lika mätt idag.

Här kommer jag klistra in en tabell över mina kroppsmått under måndagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar